Etiketa a komunikace s pacientem
Shrnuje hlavní zásady etikety a komunikace s pacientem v práci zdravotníků. Cílem je zaměřit pozornost zdravotníků na opomíjený atribut jejich profese – na komunikaci s pacientem. Prokazatelně se úspěch léčby zvyšuje, pokud dosáhneme adherence, kdy pacienti důvěřují zdravotnickému personálu a naváží s ním vztah založený na důvěře v jeho léčebné postupy. Přednáška ukazuje, že pacient nemá možnost verifikovat, zda je péče lege artis, jeho pocit je založen jen na komunikaci s lékaři a sestrami, proto je třeba věnovat komunikačním dovednostem obzvláštní péči.
■ Postavení pacienta dříve a nyní, změny po roce 1989
■ Paternalistický poměr mezi lékařem a pacientem
■ Postavení pacienta dnes, pacient a klient
■ Kodexy práv pacienta
■ Dominance lékaře – submisivita pacienta
■ Role komunikace v adherenci pacienta
■ Specifika vztahu lékař/sestra a pacient
■ Základní potřeby klienta
■ Zásady komunikace s pacientem
■ Tipy pro efektivní komunikaci
■ Dobré jméno a image kliniky, kdo je vytváří
■ Vybrané kapitoly z etikety kontaktních situací
Délka: 2 hodiny
49 000 Kč + 21% DPH